gokje?

 

Vieze woorden I

  23 november 2005

zijnde - woord zonder duidelijke betekenis naar eigen inzicht in te vullen om kenmerken van een persoon te beschrijven:
"Als blondine zijnde worden er veel flauwe grappen verteld" (er worden veel flauwe grappen over blondines verteld).
"Ik kan dat als moeder zijnde niet accepteren" (moeder zijnde kan ik dat niet accepteren).

aangeven dat - werkwoord zonder duidelijke betekenis. Kan desgewenst worden gebruikt om emoties of opinies in te leiden of mensen te citeren, meestal met eufemistische bijklank:
"Zij had toen al aangegeven dat zij het niet leuk vond" (zij vond het toen al niet leuk).
"Ik heb meerdere keren aangegeven dat ik het er mee eens ben" (ik heb meerdere keren gezegd dat ik het er mee eens ben).
"Hij had aangegeven dat hij dat op dat moment niet kon aangeven" (hij kon er niet bij).
Vieze woorden II

Geschreven door Marina.


Reacties:
Een reactie posten